2017 YGS SINAVINA SANİYELER İLE GİREMEYEN ÖĞRENCİLER

Merhabalar;
Bu makaleyi okuyanların çoğunun bildiği gibi 12.03.2017 tarihinde 2017 senesinin YGS sınavı gerçekleşti. Bu yazımızda sınavın içeriği, kolaylığı veyahut zorluğu bizi ilgilendirmiyor. Bu o kadar da önemli olmayan sınav ile hayatları mahvolan kardeşlerimizden biraz bahsedeceğiz. Geçtiğimiz pazar günü yüzlerce genç kardeşlerimiz 2017 YGS sınavına giremedi. Herhangi bir evrak eksikliğinden kaynaklanmıyor bu durum. Sadece ve sadece sınava birkaç dakika geç kaldıkları için. Günümüzün siyasi parti liderleri herhangi bir toplantısına ya da mitingine saatlerce geç kalınca herhangi bir şey yok. Milyonlarca insanı açık alanda bekletince herhangi bir tepki yok ama benim genç kardeşlerim birkaç dakika geç kalınca sınava almıyorsunuz. Verdiğim örnekleri çoğaltabiliriz. Sadece siyasi liderden bahsetmiyorum burada gerek medya patronları gerekse diğer önemli şahsiyetler için de aynı durum geçerli. Ancak onların kaybedecekleri 1 yılları yok. Tamı tamına 365 gün. Bu rakam dile kolay. Ancak birde öğrenci psikolojisiyle bu durumu değerlendirmek lazım. Öğrenci kardeşlerimizin üzerindeki aile baskısı, gelecek kaygısı, hiçbir şey yapamama düşüncesi ve bunun gibi binlerce düşünce içerisinde geçireceğiniz tamı tamına 365 gün. Üzüldüğüm nokta ise şu dostlarım bu YGS adı verilen sınava girip bir üniversiteye yerleşip belirli bir süre geçtikten sonra aslında bu sınavın oldukça gereksiz olduğu ortaya çıkıyor. Olay aslında tam anlamıyla kişinin kendisinde bitiyor. Şayet ki bir öğrenci kendisini geliştirmeyi biliyorsa, o öğrenci ülkenin en iyi üniversitesinde de kendisini geliştirir en kötü üniversitesinde de. Türkiye'deki eğitim düzeyini çoğumuz az çok biliyoruz. Piyasa düzeyinde bakacak olursak konuya özellikle mühendislik alanlarında eğitim seviyemiz maalesef ki düşük. Bu çoğu üniversitede aynı. Piyasa düzeyinde eğitim veren üniversite inanın ben hiç rastlamadım. Önemli olan kişinin kendisidir. Önemli olan kişinin kendi felsefesidir. Başarılı olmak takım elbise giymek değildir. Unutmayın takım elbiseli insanlar kendilerini başarılı görürler taa ki eşortman giyen insanlar için çalıştıklarını öğrenene kadar.

Yorumlar